Partner

Rønn: 2022 vil tage fart

Nyt stemningsafsnit, ny fan-app, nyt digitalt partnerkoncept, løftet stemning i loungerne og samarbejder med uddannelsesinstitutioner er nogle af de nye tiltag i Esbjerg fB på den kommercielle front frem mod forårssæsonen.

Esbjerg fB består af meget mere end det, der foregår inden for kridtstregerne, og henover vinterpausen er der blevet arbejdet intenst på en række nye, udviklende tiltag, der skal komme både fans, tilskuere og sponsorer til gode.

Efter et stort ønske fra og en god dialog med den aktive fanscene er stemningsområdet blevet flyttet fra det nordvestlige til det nordøstlige hjørne på Blue Water Arena, hvor sæderne henover januar er blevet fjernet, og alle parter tror på, at det vil løfte den i forvejen gode atmosfære på stadion yderligere.

Digitalt vil 2022 tage fart i EfB, og den nye og forbedrede fan-app er netop blevet lanceret til iOS og Android. Denne er en unik, gratis mulighed for fans til at komme tættere på klubben og spillerne via eksklusivt indhold, ligesom sponsorer får en fantastisk mulighed for at nå spændende målgrupper med skræddersyede budskaber og efterfølgende performance-rapporter.

Derudover er udviklingen med etableringen af et digitalt partnerkoncept nået langt, og konkret interesse fra flere virksomheder er henover de seneste uger blev vekslet til permanente aftaler til gavn for alle parter.

I loungerne på stadion vil der mod Lyngby BK kunne ses de første, nye tiltag, der skal være med til at hæve kampoplevelsen fremover. Blandt andet vil der før kampen være forskellige indslag på talerstolen, ligesom der efter slutfløjt vil blive etableret en fest med DJ, drinks og natmad.

I EfB Caféen vil Kampens Spiller kigge forbi til en snak, selfie og autograf, når opgøret er slut.

Samtidig er der blevet etableret samarbejder med flere af byens uddannelsesinstitutioner med henblik på, at få unge, studerende på stadion til gode oplevelser og godt socialt samvær.

Mathias Rønn tiltrådte i november som kommerciel chef i EfB, og han har været med til at sætte skub i udviklingen og en ny retning. Han fortæller:

– Jeg ved, hvor meget den her klub, betyder for rigtig mange mennesker, og jeg har fra første dag mærket en enorm interesse for at være en del af EfB til hjemmekampene og imellem disse. Det viser, at der er et stort potentiale og hjerte for logoet. Når det så er sagt, så er der heller ingen tvivl om, at vi skal gentænke mange ting i forhold til at være endnu mere attraktive overfor både fans og sponsorer, og det arbejde har vi taget hul på og vekslet til en række initiativer.

– Det gælder både i dagligdagen, hvor der ikke er kampe samt i weekenderne, når vi spiller hjemme. Vi skal hele tiden være relevante, og i samarbejde med partnere arbejde på at sikre gode og værdiskabende tiltag, og her bliver digitaliseringen en væsentlig medspiller for os, hvor vi har lanceret en ny app og et digitalt koncept. Derudover har vi lige nu og her fokus på en forbedret lounge-oplevelse samt et erklæret mål om at inddrage uddannelsesinstitutionerne, så vi kan få maksimal opbakning til holdet.

– Vi glæder os over at have taget de første steps, men det er også vigtigt for mig at understrege, at vi kun lige er begyndt. De næste måneder vil mange øvrige tiltag blive søsat, og målet er at løfte oplevelsen på alle tribuner hele vejen rundt på vores fantastiske stadion. Derudover kan jeg afsløre, at vi har et stort fokus på at bringe vores merchandise-tilbud og -tilgængelighed op på et niveau, der er 2022 værdigt.

Næste Hjemmekamp
fredag d. 26. april - kl. 19.00
Blue Water Arena
Køb billet
logo vs logo